Warunki handlowe

REGULAMIN SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ – www.esuchylod.pl

I – Wstęp

§ Postanowienia wstępne

  1. Sklep Internetowy jest prowadzony przez: SIAD Poland sp. z o.o., ul. Kokotek 66, 41-700 Ruda Śląska, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000318983, NIP: 118-187-44-55, REGON: 141580040.
  2. Przedmiotem niniejszego regulaminu jest sprzedaż wysyłkowa towarów za pośrednictwem Sklepu Internetowego prowadzonego na stronie internetowej esuchylod.pl (dalej: Sklep Internetowy) na rzecz Klientów, w tym Konsumentów.
  3. Klientami są: osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które dokonały zamówienia w Sklepie Internetowym.
  4. Konsumentami są klienci, którzy są osobami fizycznymi i dokonali zamówienia w Sklepie Internetowym niezwiązanego bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą. W przypadku wątpliwości, przyjmuje się, że Klient jest Konsumentem.
  5. Towarami są rzeczy ruchome, które są oferowane do sprzedaży w Sklepie Internetowym. Wszystkie towary są fabrycznie nowe, jeżeli z opisu towaru nie wynika jednoznacznie coś innego. Każdy towar jest oznaczony nazwą, numerem, opisem technicznym i przedstawiony na zdjęciu. Przedmiotowa fotografia ma charakter poglądowy i może nie uwzględniać wszelkich wariantów co do koloru i wielkości, w których towar jest sprzedawany w Sklepie Internetowym. Piktogramy znajdujące się przy opisie danego towaru mają znaczenie jedynie poglądowe.  
  6. Umowa sprzedaży – umowa regulowana w art. 535 i nast. k.c., na podstawie, której Sklep Internetowy zobowiązuje się przenieść na Klienta lub Konsumenta własność towaru i wydać mu towar, a Klient lub Konsument zobowiązuje się towar odebrać i zapłacić Sklepowi Internetowemu cenę.
  7. Dane kontaktowe, w tym dane do reklamacji: Sklepu Internetowego to: +48 502052319 (infolinia), info@esuchylod.pl, ul. Kokotek 66, 41-700 Ruda Śląska. Koszt połączenia telefonicznego z infolinią pokrywa Klient lub Konsument według stawek operatora.  

 

II – Postanowienia Wspólne

§ Zasady ogólne

  1. Regulamin określa warunki zawierania i wykonywania umów sprzedaży towarów za pośrednictwem Sklepu Internetowego (dalej: Umowy lub Umowa), warunki ich rozwiązywania oraz reklamacji.
  2. Warunkiem koniecznym korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym zawarcia Umowy, jest wyrażanie zgody na związanie się niniejszym Regulaminem. Złożenie zamówienia w Sklepie Internetowym oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.
  3. Informacje o towarach zawarte na stronie internetowej nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
  4. Wszelka komunikacja ze Sklepem Internetowym, w tym składanie zamówień, odbywa się wyłącznie w języku polskim. Komunikacja w innym języku wymaga wcześniejszej zgody Sklepu Internetowego. Sklep Internetowy nie gwarantuje opisu lub dokumentacji Towaru w innym języku niż język polski.
  5. Nie dopuszcza się składania zamówień anonimowo lub z wykorzystaniem pseudonimu, co jest uzasadnione charakterem prowadzonej działalności przez Sklep Internetowy, dla której identyfikacja osób jest istotna. Nie dotyczy to przeglądania strony internetowej Sklepu Internetowego.
  6. Zamówienie oraz dyspozycję założenia Konta może złożyć wyłącznie osoba uprawniona do reprezentacji Klienta w zakresie zakupu Towaru.
  7. Sklep stosuje politykę prywatności oraz ochrony danych osobowych, która jest przedmiotem osobnego dokumentu pn. Polityki Prywatności.
  8. Zawartość strony internetowej Sklepu Internetowego stanowi własność Sklepu Internetowego. Zawarte na stronie internetowej Sklepu Internetowego zdjęcia i inne utwory oraz układ i formuła udostępnianych treści podlegają ochronie praw autorskich.
  9. Zakazane jest powtarzające się lub systematyczne pobieranie lub wtórne publiczne udostępnianie w Internecie i innych sieciach telekomunikacyjnych lub komputerowych treści zawartych na stronie internetowej Sklepu Internetowego.

 

§ 3 Zamówienie

  1. Klient lub Konsument dokonuje zamówienia poprzez: (i) włożenie towarów do koszyka przy pomocy kliknięcia, (ii) kliknięcie w koszyku opcji „Zrealizować zamówienie” oraz (iii) wypełnienie i zatwierdzenie formularza zamówienia poprzez kliknięcie opcji „Zamawiam i Płacę”.
  2. Złożenie zamówienia nie wymaga rejestracji lub logowania w Sklepie Internetowym. Klient lub Konsument ma prawo rejestracji w Sklepie Internetowym poprzez założenie Konta.
  3. Zamówienia są przyjmowane poprzez stronę internetową Sklepu Internetowego przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo wyznaczenia dni lub okresów zamknięcia Sklepu Internetowego.
  4. Warunkiem złożenia zamówienia jest poprawne wypełnienie formularza zamówienia Sklepu Internetowego, w tym wyrażanie zgody na związanie się niniejszym Regulaminem. Sklep Internetowy nieodpłatnie udostępnia Klientowi lub Konsumentowi przed zawarciem Umowy niniejszy Regulamin w sposób umożliwiający jego utrwalenie.
  5. Sklep Internetowy nie dopuszcza wypełnienia formularza zamówienia z zastrzeżeniem jakichkolwiek warunków.
  6. Przyjęcia zamówienia oraz każda zmiana statusu zamówienia zostanie potwierdzona osobną wiadomością e-mail.
  7. Umowa sprzedaży towaru pomiędzy Sklepem Internetowym a Klientem zostaje zawarta wraz z doręczeniem na adres e-mail Klienta lub Konsumenta potwierdzenia złożenia zamówienia. Załącznikiem do potwierdzenia będą Szczegółowe warunki umowy sprzedaży. Wzór Szczegółowych warunków umowy sprzedaży stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  8. Sklep Internetowy po dokonaniu weryfikacji zamówienia, w tym dostępności towaru, potwierdzi lub odrzuci zamówienie w ciągu 2 dni roboczych poprzez wysłanie potwierdzenia złożenia zamówienia. Do weryfikacji zamówienia zastosowanie znajdzie § 4 ust.6 Regulaminu.
  9. W przypadku, gdy zamówiony towar nie będzie dostępny w magazynie Sklepu Internetowego, Klient lub Konsument zostanie niezwłocznie poinformowany, w jakim terminie towar będzie dostępny. Jeśli Klient lub Konsument nie zdecyduje się czekać, ewentualna nadpłata zostanie zwrócona Klientowi lub Konsumentowi.

 

§ 4 Realizacja zamówienia

  1. Zamówienia są realizowane w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 14:00 za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
  2. Sklep Internetowy zobowiązuje się wydać Klientowi lub Konsumentowi towar wraz wszystkimi częściami składowymi i przynależnościami zgodnie z umową sprzedaży, a także dokumentację konieczną dla prawidłowego korzystania z towaru.
  3. Wydanie towaru nastąpi wraz z jego wydaniem przewoźnikowi lub odbioru towaru przez Klienta lub Konsumenta w siedzibie Sklepu Internetowego (EXW Ruda Śląska). Wydanie towaru nastąpi w terminie określonym w Umowie.
  4. Prawo własności towaru przechodzi na Klienta lub Konsumenta wraz z jego wydaniem.
  5. Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na Klienta lub Konsumenta wraz wydaniem towaru przewoźnikowi lub wraz z wydaniem towaru Klientowi lub Konsumentowi w siedzibie Sklepu Internetowego.
  6. Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo niezrealizowania lub wstrzymania zamówienia w przypadku, gdy:
    1. Klient lub Konsument nie przestrzega niniejszego Regulaminu,
    2. Formularz zamówienia został wypełniony nieprawidłowo lub tylko częściowo,
    3. dane Klienta lub Konsument są nieprawidłowe lub nieprawdziwe,
    4. Nie ma  kontaktu z Klientem lub Konsument pod wskazanymi przez niego danymi kontaktowymi,
    5. Klient lub Konsument odmówił odebrania towaru,
    6. Występuje podejrzenie działania niezgodne z prawem lub nadużyciem prawa, w szczególności: hakerstwa, lub użycia cudzych danych identyfikacyjnych,
    7. Wystąpił chwilowy brak towaru.
  7. Sklep Internetowy realizuje zamówienia w ciągu 30 dni od zapłacenia ceny lub zawarcia umowy w przypadku odroczonej płatności. Realizacja zamówień może ulec opóźnieniu z przyczyn niezależnych od Sklepu Internetowego, np. siły wyższej.

 

§ 5 Cena oraz płatność

  1. Wszystkie ceny podane na stronie internetowej Sklepu Internetowego są wyrażone w polskiej walucie – złotych polskich i zawierają podatek VAT. Ceny nie zawierają kosztów dostawy oraz formy płatności innej niż przelew bankowy. Cena obejmuje koszty opakowania.
  2. Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów, kosztów dostawy, wprowadzania nowych i usuwania niedostępnych towarów, przeprowadzenia i odwoływania akcji promocyjnych oraz wprowadzania w nich zmian oraz udzielania indywidulanych rabatów lub innych korzyści.
  3. Sklep Internetowy dopuszcza możliwość zapłaty ceny przez Klienta lub Konsumenta w następujący sposób:
    1. przelew bankowy na rachunek bankowy Sklepu Internetowego: nr 36 1240 4272 1111 0010 8366 6019
    2. płatności kartą kredytową
  4. W przypadku przelewu bankowego, płatność ceny uznaje się za dokonaną w chwili zaksięgowania jej na rachunku bankowym Sklepu Internetowego.
  5. Faktura VAT będzie dołączona towaru. W przypadku Konsumenta do towaru będzie dołączony paragon, jeżeli Konsument nie zażąda faktury.

 

§ 6 Dostawa

  1. Dostawa towaru odbywa się w sposób wskazany w zamówieniu.
  2. W przypadku wybrania płatności w formie przelewu przekazanie towaru następuje w ciągu 1 dnia roboczego od zaksięgowania środków na rachunku bankowych Sklepu Internetowego.
  3. Na terenie Polski towar wysyłany jest za pośrednictwem:
    1. kurier Pocztex24 (+__,__ zł)
    2. odbiór osobisty w siedzibie Sklepu Internetowego (+0,00 zł)
  4. Przy zamówieniu powyżej kwoty ____,__ zł koszt dostawy pokrywa Sklep Internetowy.
  5. Dostawy zamówień poza granicami Polski realizowane są po indywidulanym porozumieniu stron. Koszty wysyłki są ustalane każdorazowo indywidulanie.
  6. Jeżeli w Umowie strony ustaliły konkretny termin dostawy, zaś towar nie został dostarczony w tym terminie, Klient lub Konsument ma prawo od Umowy odstąpić.
  7. W przypadku nieobecności Klienta lub Konsumenta pod wskazanym adresem dostawy lub odmowy przyjęcia towaru, Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo obciążenia Klienta lub Konsumenta kosztami dostawy, a w przypadku towaru ulegającego sublimacji również ceną tego towaru bez względu na inne postanowienia Regulaminu.
  8. Dostawa towaru do Klienta lub Konsumenta jest wykonywana w możliwie najkrótszym terminie. Wydanie towaru konsumentowi nastąpi w terminie nie dłuższym niż 30 (trzydzieści) dni od zawarcia Umowy.
  9. Sklep Internetowy nie ponosi odpowiedzialności za nieterminowe lub nieprawidłowe dostarczenie towaru do Klienta lub Konsumenta z winy kuriera.

 

§ 7 Odbiór towaru

  1. Klient lub Konsument jest zobowiązany do odbioru towaru od przewoźnika lub w siedzibie Sklepu Internetowego.
  2. Klient lub Konsument jest zobowiązany wraz z odebraniem towaru sprawdzić opakowanie towaru i sam towar, co do ilości oraz jakości. W przypadku jakiekolwiek wady opakowania lub towaru Klient lub Konsument jest zobowiązany odnotować ten fakcie w liście przewozowym i poinformować o wadzie Sklep Internetowy w terminie 24 godzin do odebrania w formie pisemnej lub dokumentowej.
  3. Jeżeli opakowanie towaru ma widoczne zewnętrzne uszkodzenia lub deformacje, Klient lub Konsument jest zobowiązany odmówić przyjęcia towaru i niezwłocznie poinformować o tym Sklep Internetowy w formie pisemnej lub dokumentowej.

 

§ 8 Konto Klienta lub Konsumenta

  1. Klient lub Konsument może założyć Konto, za pomocą którego może zarządzać zamówieniami, w tym składać zamówienia.
  2. Założenia Konta lub Konsumenta wymaga wypełnienia i zatwierdzenia przez Klienta lub Konsumenta formularza. Konto zostaje założone po zaakceptowaniu formularza przez Sklep Internetowy.
  3. Logowanie do Konta następuje przy pomocy loginu i hasła.
  4. Klient lub Konsument może wystąpić o nadanie Kontu statusu „zaufanego klienta”, które uprawnia do korzystania z odroczonej płatności. Nadanie oraz odebranie statusu „zaufanego klienta” zależy wyłącznie od uznania Sklepu Internetowego.   
  5. Konto Klienta lub Konsumenta może być usunięte:
    1. Na wniosek Klienta lub Konsumenta,
    2. Z przyczyn określonych § 4 ust. 5 pkt a – f Regulaminu,
    3. W wyniku braku korzystania z Konta przez okres 6 miesięcy.
  6. Przed usunięciem Konta, Klient lub Konsument zostanie o tym poinformowany. Usuniecie Konta skutkuje utratą danych zawartych na Koncie.
  7. Rejestracja oraz używanie konta są nieodpłatne.
  8. Klient lub Konsument jest zobowiązany do zabezpieczenia hasła dostępu do Konta przed jego udostępnieniem osobom trzecim.

 

III – Postanowienia Dotyczące Konsumenta

§ 9 Zawarcie umowy

  1. Informacja o towarze dla Konsumenta zawiera: określenie producenta lub importera towaru, informację o posiadanych przez towar znakach bezpieczeństwa lub znaków zgodności wymaganych przez prawo polskie oraz informację o dopuszczeniu do obrotu w Polsce.
  2. Wraz ze złożeniem zamówienia Konsument otrzyma na podany adres e-mail „informację dla Konsumenta”, której wzór stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.

 

§ 10 Odstąpienie od umowy

  1. Konsument ma prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od chwili odbioru towaru. Warunkiem odstąpienia od Umowy jest wysłanie do Sklepu Internetowego oświadczenia o odstąpieniu w/w terminie. W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną Sklep Internetowy wyśle niezwłocznie Konsumentowi potwierdzenie jego otrzymania.
  2. Konsumentowi nie przysługuje powyższe prawo odstąpienia od Umowy, jeżeli towar jest oznaczony w Sklepie Internetowym: (i) jako mający krótki termin przydatności do użycia lub (ii) jako zapieczętowany, który po otwarciu opakowania nie może być zwrócony ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych.
  3. Wzór odstąpienia od umowy stanowi załącznik nr 4 do Regulaminu o jest wysyłany do konsumenta po zawarciu Umowy.
  4. W celu dokonania zwrotu towaru należy odesłać towar w stanie naruszonym (tj. nie wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru cech i funkcjonalności) w terminie 10 dni od złożenia oświadczenia odstąpieniu na adres podany w § 1 ust. 1 Regulaminu.
  5. Zwrot zapłaconej ceny towaru wraz z kosztami dostawy, odpowiadającymi kosztom najtańszej dostawy oferowanej przez Sklep Internetowy nastąpi na rachunek bankowy w terminie 14 dni od otrzymania przez Sklep Internetowy oświadczenia o wypowiedzeniu. Sklep Internetowy może wstrzymać się z zwrotem zapłaconej ceny wraz z kosztami dostawy do chwili zwrotnego otrzymania towaru lub otrzymania potwierdzenia nadania towaru do Sklepu Internetowego.
  6. Przesyłka zwrotna musi zawierać: zwracany towar, dokument sprzedaży (faktura/paragon), numer rachunku bankowego, na który ma być zwrócona cena towaru, jeżeli płatność była dokonana przez PayY.
  7. Koszt transportu do Konsumenta zwracanych towarów ponosi Konsument.

 

§ 11 Rękojmia i gwarancja

  1. Towary są objęte rękojmią z tytułu wad na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
  2. Towary są objęte gwarancją tylko, jeśli do towaru był dołączony dokument gwarancji. Gwarancja przysługuje w granicach i na zasadach określonych w dokumencie gwarancji.
  3. Wadę towaru należy rozumieć zgodnie z treścią art. 556 i 5561c.
  4. Za wadę towaru nie uznaje się w szczególności:
    1. Zużycie towaru w skutek prawidłowego używania,
    2. Mechaniczne uszkodzenie lub usterka towaru powstała z winy Konsumenta w wyniku nieprawidłowego używania towaru lub nieużywania towaru zgodnie z jego przeznaczeniem,
    3. Fakt, że towar nie może być użyty do celów przewidzianych przez Konsumenta, w sytuacji, kiedy towar jest zgodny ze specyfikacją podana na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
  5. Jeżeli towar jest niezgodny z Umową, Konsument ma prawo żądać wymiany towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie towaru do zgodności z zamówieniem jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli Sklep internetowy (i) nie wymieni niezwłocznie towaru na wolny od wad lub wadę usunie lub (ii) jeżeli towar był już wymieniany lub naprawiany, Konsument ma prawo także żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy zgodnie z Kodeksem cywilnym.
  6. Prawa z tytułu rękojmi wygasają najpóźniej z upływem 24 miesięcy od wydania towaru, jeżeli w tym okresie nie została prawidłowo zgłoszona wada Sklepowi Internetowemu.
  7. Zgłoszenie wady towaru powinno zawierać imię i nazwisko Konsumenta, numer zamówienia, opis wady, datę wykrycia wady. Reklamacje anonimowe lub niezawierające dane umożliwiające skontaktowanie się z składającym reklamację Sklep Internetowy pozostawia bez rozpoznania.
  8. Sklep Internetowy rozpatrzy zgłoszenie wady w terminie 14 dni roboczych od doręczenia zgłoszenia wady towaru. Brak odpowiedzi ze strony Sklepu Internetowego oznacza pozytywne rozpatrzenie reklamacji. Sklep Internetowy doręczy Konsumentowi odpowiedź na reklamację na trwałym nośniku.
  9. Na wezwanie Sklepu Internetowego Konsument jest zobowiązany udostępnić towar oraz na koszt Sklepu Internetowego dostarczyć Sklepowi Internetowemu próbki towaru. Przed rozpatrzeniem reklamacji Konsument może odesłać do Sklepu Internetowego cały towar wyłącznie na swój koszt.
  10. Reklamowany towar oraz jego próbki powinny być przekazywane Sklepowi Internetowemu niezanieczyszczone, w możliwe oryginalnym opakowaniu ze wszystkimi częściami składowymi i przynależnościami.
  11. Jeżeli Sklep Internetowy odmówił uwzględnienia zgłoszonej rękojmi, Konsument jest zobowiązany odebrać na swój koszt towar lub jego próbki, które były przekazane do Sklepu Internetowego. Konsument jest zobowiązany odebrać towar lub jego próbki w terminie 5 dni roboczych od poinformowania go o odmowie uwzględnienia zgłoszonej rękojmi. W przypadku braku odbioru towaru lub jego próbek w/w terminie Konsument zapłaci ryczałtowo 15 zł + VAT za każdy dzień składowania towaru lub jego próbek. Po upływie 6 miesięcy od poinformowania Konsumenta o odmowie uwzględnienia zgłoszonej rękojmi Sklep Internetowy jest uprawniony na koszt Konsumenta zlikwidować towar lub jego próbki.
  12. W razie niezgodności towaru dostarczonego ze złożonym zamówieniem Konsument powinien odmówić przyjęcia przesyłki i powiadomić o tym Sklep Internetowy. Sklep Internetowych nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.

 

IV – Postanowienia Dotyczące Klienta

§ 12 Rękojmia i gwarancja

  1. Towary są objęte rękojmią z tytułu wad na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym, jeżeli niniejszy Regulamin nie stanowi inaczej.
  2. Towary są objęte gwarancją tylko, jeśli do towaru był dołączony dokument gwarancji. Gwarancja przysługuje w granicach i na zasadach określonych w dokumencie gwarancji.
  3. Wadę Towaru należy rozumieć zgodnie z treścią art. 556 i 5561c.
  4. Za wadę towaru nie uznaje się w szczególności:
    1. Zużycie towaru w skutek prawidłowego używania,
    2. Mechaniczne uszkodzenie lub usterka towaru powstała z winy Klienta w wyniku nieprawidłowego używania towaru lub nieużywania towaru zgodnie z jego przeznaczeniem,
    3. Fakt, że towar nie może być użyty do celów przewidzianych przez Klienta, w sytuacji, kiedy towar jest zgodny ze specyfikacją podana na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
  5. Klient jest zobowiązany zgłosić wady towaru Sklepowi Internetowemu w terminie 3 dni od ich wykrycia w formie pisemnej lub dokumentowej, pod rygorem utraty praw z rękojmi za wadę. Niniejsze postanowienie nie narusza obowiązku z § 7 ust. 2.
  6. Prawa z tytułu rękojmi wygasają najpóźniej z upływem 6 miesięcy od wydania towaru lub jego zużycia, jeżeli w tym okresie nie została prawidłowo zgłoszona wada Sklepowi Internetowemu.
  7. Zgłoszenie wady powinno zawierać imię i nazwisko (nazwę) Klienta, numer zamówienia, opis wady, datę wykrycia wady.
  8. Sklep Internetowy rozpatrzy zgłoszenie wady w terminie 20 dni roboczy od doręczenia zgłoszenia wady.
  9. Na wezwanie Sklepu Internetowego Klient jest zobowiązany udostępnić towar oraz na swój koszt dostarczyć Sklepowi Internetowemu próbki towaru. Klient może odesłać do Sklepu Internetowego cały towar wyłącznie na swój koszt.    
  10. Reklamowany towar oraz jego próbki powinny być przekazywane Sklepowi Internetowemu niezanieczyszczone, w możliwe oryginalnym opakowaniu ze wszystkimi częściami składowymi i przynależnościami po rygorem utraty prawa do rękojmi z tytułu wady.
  11. Jeżeli towar posiada wadę i została ona zgłoszona w terminie, Klientowi przysługuje prawo żądania wymiany towaru na towar bez wady. Jeżeli wymieniony towar także posiada wady, Klient może żądać obniżenia ceny albo odstąpić od umowy sprzedaży.
  12. Jeżeli Sklep Internetowy odmówił uwzględnienia zgłoszonej rękojmi, Klient jest zobowiązany odebrać od Sklepu Internetowego na swój koszt towar lub jego próbki, które były przekazane do Sklepu Internetowego. Klient jest zobowiązany odebrać towar lub jego próbki w terminie 5 dni roboczych od poinformowania go o odmowie uwzględnienia zgłoszonej rękojmi. W przypadku braku odbioru towaru lub jego próbek w/w terminie Klient zapłaci ryczałtowo 15 zł + VAT za każdy dzień składowania towaru lub jego próbek. Po upływie 6 miesięcy od poinformowania Klienta o odmowie uwzględnienia zgłoszonej rękojmi Sklep Internetowy jest uprawniony na koszt Klienta zlikwidować towar lub jego próbki.
  13. Jeżeli Sklep Internetowy uwzględni zgłoszoną rękojmie, Sklep Internetowy jest zobowiązany ponieść rzeczywiste koszty Klienta związane ze zgłoszeniem rękojmi, jednak w kwocie nie wyższej niż 25% ceny brutto towaru objętego rękojmią.
  14. Odpowiedzialność Sklepu Internetowego tytułem rękojmi za wadę ogranicza się do wysokości ceny towaru, którego rękojmia dotyczy. Sklep Internetowy nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści w związku z wadliwością towaru.
  15. Ograniczenie praw z tytułu rękojmi za wadę nie znajdą zastosowania, jeżeli wada towaru została utajona przez Sklep Internetowy lub szkoda powstała z winy umyślnej Sklepu Internetowego.
  16. W zakresie nieuregulowany zastosowanie znajdą postanowienia dotyczące reklamacji.

 

V – Postanowienia Wspólne

§ 13 Reklamacja

  1. Klient lub Konsument jest uprawniony w każdej chwili do złożenia reklamacji. Reklamacja może dotyczyć w szczególności naruszenia przez Sklep Internetowy niniejszego Regulaminu lub powszechnie obowiązującego prawa.
  2. Reklamacja powinna być złożona na adres wskazany w § 1 ust. 6 Regulaminu w formie pisemnej lub dokumentowej i zawierać: imię i nazwisko (nazwę) oraz adres kontaktowy składającego reklamację, opis zdarzenia lub sytuacji będącej przyczyną reklamacji, opis ewentualnej szkody, podanie proponowanego rozstrzygnięcia.
  3. Sklep Internetowy rozstrzygnie reklamacje i poinformuje składającego reklamację o rozstrzygnięciu w terminie 30 dni od złożenia reklamacji. Brak odpowiedzi ze strony Sklepu Internetowego oznacza pozytywne rozpatrzenie reklamacji zgodnie z jego treścią z wyjątkiem roszczeń odszkodowawczych.
  4. Reklamacje anonimowe lub niezawierające dane umożliwiające skontaktowanie się z składającym reklamację Sklep Internetowy pozostawia bez rozpoznania.
  5. Sklep Internetowy może wezwać składającego reklamację do uzupełnienia reklamacji lub przedstawienia wyjaśnień, dokumentów lub innych dowodów w sprawie. Okres od wezwania do uzupełnienia reklamacji przedstawienia dowód nie wlicza się do okresu rozpatrzenia reklamacji.
  6. W przypadku negatywnego rozstrzygnięcia reklamacji osoba składająca reklamacje może skorzystać z innych przysługującej jej praw lub wystąpić na drogę sądową przeciwko Sklepowi Internetowemu, jeżeli powszechnie obowiązujące prawo dopuszcza taką możliwość.

 

§ 14 Wymagania techniczne

  1. Klient lub Konsument w celu korzystania ze strony internetowej Sklepu Internetowego musi spełniać poniższe wymagania techniczne:
    1. Posiadać dostęp do sieci Internet,
    2. Posiadać przeglądarkę www: Explorer, Firefox, Opera, Chrome, Safari lub inną obsługującą HTML5, o standardzie IE 10.0 lub wyższym albo Android OS, IOS obsługujący HTML5.
  2. Serwis zastrzega, że korzystanie z pełnej funkcjonalności strony internetowej Sklepu Internetowego oraz Konta może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi: Java, Javascript, Adobe Flash, XML, DHTML oraz obsługi protokołu szyfrowania transmisji SSL.

 

§ 15 Zasady bezpieczeństwa

  1. Sklep Internetowy zaleca korzystanie z legalnego oprogramowania, w tym z oprogramowania antywirusowego w celu zapewnienia bezpiecznego korzystania ze Sklepu Internetowego
  2. Zakazane jest wysyłanie do Sklepu Internetowego lub innych Klientów lub Konsumentów informacji i treści o charakterze bezprawnym, treści obraźliwej, informacji błędnych, czy mogących wprowadzić w błąd, a także treści zawierających wirusy lub mogące wywołać zakłócenia lub uszkodzenia systemów komputerowych lub telekomunikacyjnych.

 

§ 16 Postanowienia końcowe

  1. Sklep Internetowy podlega prawu polskiemu i do wszelkich spraw nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie dotyczących praw i obowiązków Sklepu Internetowego i Klientów lub Konsumentów zastosowanie znajdzie prawo obowiązujące na terenie Polski.
  2. Wszelkie spory dotyczące praw i obowiązków Sklepu Internetowego i Klientów lub Konsumentów, w tym spory związane z zawarciem, wykonaniem i rozwiązaniem Umowy oraz rękojmi za wady podlega sądowi właściwemu dla miasta Katowice.
  3. Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od daty opublikowania zmiany w Regulaminie. Klient lub Konsument posiadający Konto może w ciągu 7 dni od opublikowania zmiany Regulaminu zgłosić sprzeciw. W takim przypadku jego Konto zostanie usunięte po upływie 14 dni od opublikowania zmiany Regulaminu.  
  4. Regulamin wchodzi w życie z dniem ____ 2018 r.

 

 

Załącznik nr 1 - Szczegółowe warunki umowy sprzedaży

UMOWA SPRZEDAŻY NR __

__________________________________________________________________________________

zawarta w dniu ______ 201_, godz. _____ roku

w Rudzie Śląskiej pomiędzy Stronami:

 

SIAD Poland sp. z o.o.

z siedzibą w:

ul. Kokotek 66, 41-700 Ruda Śląska

NIP:

118-187-44-55

reprezentowaną przez Alession Conton – członka zarządu 

zwaną dalej Sklepem Internetowym  

a

__________________

z siedzibą w:

ul. _________, __-___ _______

NIP:

___-___-__-__

reprezentowaną przez _________ - _______

zwaną dalej Klientem

__________________________________________________________________________________

Strony umowy postanowiły:

__________________________________________________________________________________

§ 1 Przedmiot umowy

  1. Sklep Internetowy zobowiązuje się przenieść na Klienta własność towaru i wydać mu towar, a Klient zobowiązuje się towar odebrać i zapłacić Sklepowi Internetowemu cenę.
  2. Towar:
  3. __________ (nazwa), ___ (numer) ___ (ilość), _______ (cena),
  4. __________ (nazwa), ___ (numer) ___ (ilość), _______ (cena),
  5. __________ (nazwa), ___ (numer) ___ (ilość), _______ (cena).
  6. Miejsce wydania towaru: siedziba Sklepu Internetowego (EXW Ruda Śląska).
  7. Forma płatności: przelew (0,00 zł)/PayU (_,__ zł)/odroczona płatność do dnia ______ (0,00zł).
  8. Dostawa: odbiór w siedzibie Sklepu Internetowego (0,00 zł)/kurier Pocztex24 (+__,__).
  9. Miejsce dostawy: ---/_______.
  10. Do zapłaty łącznie: ____ zł
  11. Osoba uprawniona do odbioru towaru: _________ (imię i nazwisko), ___________ (nr. tel.).

 

§ 2 Postanowienia końcowe

  1. Umowa została zawarta w formie dokumentowej (art. 772c.) poprzez wysłanie przez Klienta do Sklepu Internetowego formularza zamówienia drogą elektroniczną oraz wysłanie przez Sklep Internetowy do Klienta potwierdzenia złożonego zamówienia drogą elektroniczną.
  2. Integralną częścią Umowy jest Regulamin Sprzedaży Internetowej SIAD.COM.
  3. Klient został pouczony przez Sklep Internetowy, że obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO został przez niego wypełniony w zakładce Polityka prywatności znajdującej się na stronie internetowej https://www.esuchylod.pl/.
  4. Niniejszy egzemplarz Umowy został wygenerowany automatycznie dla Klienta.

 

 

Załącznik nr 2 – informacja dla Konsumenta

1. Opis produktu

Opis towaru: _________________________________________________________,

2. Sprzedawca

SIAD Poland sp. z o.o., ul. Kokotek 66, 41-700 Ruda Śląska, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000318983, NIP: 118-187-44-55, REGON: 141580040, tel. kontaktowy: __________, email kontaktowy: ____@__.__.

3. Cena

Cena towaru: ___________ zł, koszt dostawy: ________ zł, razem do zapłaty: _________ zł,

4. Płatność

Płatność zostanie dokona w formie: __________________ niezwłocznie po złożeniu zamówienia (przekierowanie na stronę ____)/w terminie ____ od złożenia zamówienia,

5. Termin dostawy

Towar zostanie dostarczony przez _________/będzie do odbioru w __________ w terminie _____ dni od złożenia zamówienia,

6. Reklamacja

  • Towar niezgodny z umową podlega reklamacji.
  • W przypadku gdy towar jest niezgodny z umową, mają Państwo prawo zażądać wymiany towaru lub obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, jeżeli zawiadomią Państwo o takim stanie rzeczy Sklep internetowy w terminie 2 lat od otrzymania towaru, nie później niż w ciągu 2 miesięcy od wykrycia tej niezgodności.
  • Warunkiem złożenia reklamacji jest niezwłocznie powiadomienie o tym Sklepu internetowego drogą mailową razem ze zdjęciem i ewentualnie z proponowanym rozpatrzeniem reklamacji.
  • Czas rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni roboczych od daty otrzymania reklamacji. Status reklamacji zostanie przesłany drogą elektroniczną na Państwa adres e-mail bez względu na wynik. Brak odpowiedzi ze strony Sklepu internetowego oznacza pozytywne rozpatrzenie reklamacji oraz zwrot należnej kwoty.
  • W razie niezgodności towaru ze złożonym zamówieniem powinni Państwo odmówić przyjęcia przesyłki i powiadomić o tym Sklep internetowy.
  • Sklep internetowy nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych do Sklepu za pobraniem.
  • Koszty uzasadnionej reklamacji ponosi Sklep internetowy. Sklep internetowy zwróci Państwu usprawiedliwione koszty poniesione w związku z reklamacją.

7. Odstąpienie od umowy

Mają Państwo ustawowe prawo odstąpienia od umowa w ciągu 14 dni od otrzymania towaru w sytuacji i na zasadach określonych w Informacji dotyczącej korzystania z prawa odstąpienia od umowy. Wzór odstąpienia od umowy.

8. Odstąpienie – towary z krótkim terminie przydatności do użycia albo towary zapieczętowane, które po otwarciu opakowania nie mogą być zwrócone ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych.

Nie przysługuje Państwu prawo odstąpienia od umowy, gdyż zamówiony towar ma krótki termin przydatności do użycia albo po otwarciu opakowania towar zapieczętowany nie może być zwrócony ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych.

9. Koszty zwrotu towaru

Pokrywają Państwo sami bezpośrednie koszty zwrotu towaru, jeśli skorzystali Państwo z prawa odstąpienia od umowy. Sklep internetowy nie pokrywa ani w całości, ani w części bezpośrednich kosztów zwrotu towaru.

10. Rękojmia

Sklep internetowy jest zobowiązany dostarczyć towar bez wad fizycznych i prawnych. Przez wady fizyczne należy rozumieć w szczególności:

  • brak właściwości, które towary tego rodzaju powinien mieć,
  • brak właściwości, o których istnieniu Sklep internetowy zapewnił Państwa,
  • towar w stanie niezupełnym.

Wada prawna ma miejsce, jeżeli towar stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ma miejsce ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu towarem.

Jeżeli towar posiada takie wady przysługują Państwu roszczenia z artykułu 556 Kodeksu cywilnego i artykułów następnych, w szczególności można skorzystać z prawa do reklamacji. 

Sklep internetowy nie udziela gwarancji oraz nie stosuje kodeksów dobrych praktyk. Towar jest objęty gwarancją producenta, jeżeli dokument gwarancji jest dołączony do towaru.

11. Pozasądowe dochodzenie roszczeń

Mogą Państwo skorzystać m.in. z następujących możliwości pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

  • Mogą Państwo zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży.
  • Mogą Państwo zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sklepem internetowym.
  • Mogą Państwo uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między konsumentem, a Sklepem internetowym, korzystając z powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

12. RODO

Sklep Internetowy jako Administrator danych wskazuję , że obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO został przez niego wypełniony w zakładce Polityka prywatności znajdującej się na stronie internetowej https://www.esuchylod.pl/.

Załącznik nr 3 – Informacja dotycząca korzystania z prawa odstąpienia od umowy

  1. Odstąpienie od umowy
  • Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  • Prawo odstąpienia wygasa wraz z otwarciem opakowania towaru, jeżeli towar oznaczony był jako „towar zapieczętowany, który po otwarciu opakowania nie może być zwrócony ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych”.
  • Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia doręczenia towaru na Państwa adres lub inny adres, w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
  • Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który można pobrać ze strony Sklepu internetowego i wysłać na adres ______@__.__. Skorzystanie z wzoru formularza nie jest to obowiązkowe, ale Państwa oświadczenie o wypowiedzeniu powinno być jednoznaczne.
  • Złożenie oświadczenia o wypowiedzeniu potwierdzimy Państwu niezwłocznie drogą mailową plikiem formatu PDF.
  • W oświadczeniu powinni Państwo wskazać: własne imię i nazwisko, pełny adres pocztowy oraz o ile są dostępne, numer telefonu, adres e-mail.
  • Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  1. Po odstąpieniu od umowy
  • Sklep Internetowy zwróci Państwo zapłaconą cenę towaru wraz z kosztami dostawy, odpowiadającymi kosztom najtańszej dostawy oferowanej przez Sklep Internetowy na Państwa rachunek bankowy w terminie 14 dni od otrzymania przez Sklep Internetowy oświadczenia o wypowiedzeniu. Koszty transportu towaru do Państwa będą musieli Państwo ponieść samodzielnie.
  • Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  • Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

Załącznik nr 4 – wzór formularza odstąpienia od umowy

 

Adres Klienta:                                                                            ____________, dnia __.__.__ r.

_____________

__________

__-___ _______

_______@__.__

  

SIAD Poland sp. z o.o.

Kokotek 66

41-700 Ruda Śląska

 

ODSTĄPIENIE

 

Ja, niżej podpisany informuję, że odstępuje od umowy sprzedaży następującego towaru _________, nr zamówienia _________. Towar został mi doręczony w dniu: __.__.____ r.

 

___________

    (podpis)